Продължавайте активно да спортувате:

Колкото и да е изкушаващо, не работете от леглото и не стойте на дивана по цял ден. Новото отшумява много бързо и скуката скоро започва. Направете съзнателно усилие да поддържате активна форма. Проведете тренировка, изкачете се по стълбите, за да увеличите дневния си брой стъпки и правете десет клякания всеки път, когато отворите хладилника. Фитнесите са затворени, но бъдете изобретателни с вашите упражнения. Записвайте всеки ден в който се упражнявате и предизвиквайте себе си! Ще почувствате ползите в дългосрочен план. Безброй домашни тренировки циркулират в социалните медии и има стотици приложения, които да ви помогнат. По-долу има някои ресурси, които осигуряват домашни тренировки. Направете ги интересни и се състезавайте с приятеля си чрез уеб разговор! Има и тренировки и упражнения за начинаещи и възрастни хора, така че тук има нещо, което да отговаря на всички.

The 12 Best At-Home Workouts You Can Do Without Any Equipment

At-home fitness apps to keep you in shape during COVID-19

Standing exercises for older adults

SportEngland: How to stay active while you’re home

Ако официалното упражнение не е за вас, проявете креативност; пускайте музика, на която обичате да танцувате или бягайте с вашия домашен любимец в градината. Вършете нещо, което ви харесва и е по-вероятно да го направите с желание.

Диетата е друг огромен фактор, който трябва да вземем предвид, ако искаме да останем във форма и здрави. Освен това, здравословната балансирана диета може да повиши настроението ни, а и същевременно е грижа за психичното ни здраве. Сега е моментът да се настроите за диета и да експериментирате с нови рецепти. Вижте тези идеи и ги имайте предвид, когато се храните здравословно.

The pantry meals people are cooking during COVID-19

Eye healthy smoothie recipes

American Optometric Association: Recipes for healthy eyes

Мислене и медитация:

Нашето психично здраве със сигурност е нещо с което трябва да бъдем наясно през този период на социално дистанциране. Тревожността от COVID-19 може да се усили чрез подвеждащи и сензационни новинарски истории. Моля, вземете информация от законни източници, като например вашето национално министерство на здравеопазването, Световната здравна организация, ООН и други уважавани институции.

Уебсайтът на Световната здравна организация (СЗО)

Уебсайтът на ООН (ООН)

Центрове за контрол и профилактика на заболяванията (CDC)

Някои от съветите, изложени в тази статия, като спазване на рутина, почистване и физически упражнения помагат за облекчаване на стреса, така че, моля, обърнете внимание на тези съвети, ако се чувствате претоварени. Редовни контакти с други хора също ще помогне за облекчаване на безпокойството. Провеждайте разговори с приятели и семейство често и очаквайте следващите с нетърпение.

Признайте, че това е несигурно време и бъдете наясно, че тези чувства на претовареност и нервност ще преминат. Ангажирането с препоръчани хигиенни практики ще ви помогне да се успокоите и отпуснете, докато правите всичко възможно да защитите себе си и околните.

Ако все пак се почувствате все по-тревожни, притеснени или претоварени, моля, разгледайте предоставените по-долу ресурси за помощ. Това няма да трае вечно!

CDC: Managing stress and anxiety

Managing mental health during coronavirus – experts around the world share insights

Проследявайте вашите здравни прегледи:

Едно нещо, което трябва да се вземе предвид, е, че всички уговорени от вас медицински срещи могат да бъдат преназначени като се има предвид COVID-19. Най-добре е да се свържете с вашия лекар или клиника, за да се поинтересувате за уговорката си и ако бъде отменена, следете здравето си у дома.

За всеки, който се подлага на лечение с Anti-VEGF за неоваскуларна възрастова макулна дегенерация или свързан с диабет макулен оток, моля, проверявайте ежедневно своето зрение, използвайки решетката Amsler, налична в инструментариума на AMD по-долу. Има списък с прости очни тестове, които могат и трябва да се провеждат редовно и горещо препоръчваме да ги използвате.

Ако забележите някакви промени в здравето си, моля незабавно да се свържете с вашия лекар.

healthy-eyes

Healthy Eyes

Retina International’s AMD Toolkit

Направете списък на всички „малки“ неща, които ви липсват:

Не, не говорим за мечтаната ваканция, която сте планирали! Говорим за прости, светски неща, от които сега ви боли сърцето; да държите нечия ръка, да се посмеете с приятели на кафе, да прекарате приятно време с племенници,баби и дядовци или да поливате цветята в офиса си.

Няма да приемем дребните неща за даденост, след като това приключи, защото обикновените неща правят живота толкова необикновен!

Каквото и да възникне в резултат на тази пандемия и когато животът ни се върне към нормалното си състояние, напомняйте си да забавяте темпото, приемайте всеки ден, който идва и оценявайте малките неща, защото никога не знаете кога може да бъдат взети от вас отново.

Сподели